Argi dago, ikusmen urritasunadun haur baten hezkuntza prozesuan ez dela nahiko izango irakaslearen jarreraren moldaketa, bestelako laguntza beharko du: materialaren moldaketa. Materiala pertzepzio taktilera moldatu beharko dugu, argi izanik edozein textu molda daitekeela.
Errekurtso material bi ezberdin ditzakegu: episodikoak (ume bakoitzaren beharretara moldaturikoa) eta espezifikoak (orokorrean ume itsu guztiek erabiltzen dituztenak). Espezifikoen adibidetzat hurrengoak ditugu:
- Matematika arlorako: abakoa, hitzegiten duen kalkulagailua, etab.
- Hizkuntza arlora: Perkins makina, Braille arbela, punzoia, etab.
Hala ere, errekurtso hauek oso oinarrizkoak dira. ONCE elkarteak hezkuntza arloari laguntza eskaintzen dio, profesional ugari eskainiz; hortaz, laguntza behar izatekotan ondo legoke beraikin kontaktuan jartzea.
"ONCEk arreta espezifikoa eskaintzen die ikasteko prozesuetan dauden ikusmen-urritasuneko haurrei. Gehienak ikastetxe arruntetan eskolatuak daude (%96), besteek berriz, ONCEren ikastetxe berezietan ikasten dute. ONCEk eta Hezkuntza Administrazioek elkarlanean osatutako talde multiprofesionalen bitartez, haur guztiek arreta eta aholkularitza espezializatua jasotzen dute.
Braille irakastea, informatikako ekipo egokituak erabiltzea, ikasteko, orientatzeko eta mugitzeko teknikak, gizarte-gaitasunak, eta abar, ikusmen-urritasuna duten ikasleek jasotzen duten heziketa espezifikoaren zati dira."
0 comentarios:
Publicar un comentario